you are lucky number~~

free counter

Monday, 15 March 2010

carbonara spegetti..

masak sendiri tyme besday sendiri..
huhuhuu
bnyi mcm seday ja kan...tp xlah enjoy la....
da pnya kuah tuh pki instant ja..
gilo kowt kalo nk wat..ilmu xcukop lg...hihihihihi
acually seng sgt nk wat nih...simple ja..
k la jom kta tgk bhn2 da..

bahan2nyerr..
1 tin sos cabonara mushroom prego
2 btg hotdog(dipotong kecil)
4 crab stick(dipotong 3)
100g bebola ayam
100g mix vegetable
1 ulas bwg putih(dicincang)
2 camb minyak masak
air kosong(ikut suka kalo nk cair ltak lebeh)
spagetti..

caranyer~
1.rebus spegetti dlam air yg tgh mendidih lpas dh lembut tuangkan minyak
sket kat dlam spegetti tuh....then bley toskan...(ketepikan)
2.rebuskan bebola ayam+crabstick then potong ikowt ska.....
3.goreng hotdong half cook..sbb stg nk mask lg dlm sos carbonara kan..
4.tumiskan bwag putih sampai naik bau pastuh msokkan sos carbonara + air......
5.biarkan sampi mendidih then masukkan mix vegetable..
6.masokkan suma bhn yg direbus dan digoreng tuh then biar d mendidih lg...pastuh boley angkat
kalo nk pekat lagi biar lg lama..
7..boley dimakan mcm image kat bwh nieh

hurmmm jom mkan.....


niel lebih bercahaya!!!!jom mamam sma2...weee :p

No comments: