you are lucky number~~

free counter

Monday, 24 May 2010

ayam madu...

AYAM MADu....

dh lama kan x tulis entry pasal mkanan n recepi2...
hurmm kali nieh post blik pasal makanan..
actually resepi ayam madu nieh dpat dri blog YUMMYLICIOUS!!...g la view byk
resepi2 bess!!!!
simple sgt nk wat ayam madu nieh<3<3<3

Bahan2
3 ketul kepak ayam(wanie xpakai kepak pon..)
2 ulas bwg putih
2 ulas bawang merah
2cm halia
1 cm kunyit hidup(wanie pakai serbuk kunyit 1/2 sudu teh)
1 susu makan kicap
1 sudu makan madu

cara2nya
1.blend semua bahan2 tadi kecuali ayam + kicap + madu...
2masukkan ayam kedalam bekas n then tuanagkan bhan kisar td..
3.masukkan kicap + madu n gaulakan semua bhan sampai sebati...peramkan selama 1 jam
(peram lagi lama lg sedap)
4.goreng hingga masak!!!!!!pastuh MAMAM!!!

epy watching!!!!


5 comments:

nabilah_2908 said...

sedapnya...mudah juga nk buat.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MY MOM AND POLYP

♥ciK-t0ge ♥ said...

wahhhh s0o0o0 geram tg0k ayam tuh!
nk cuba resepi nie..
:P thnx ya

wanie mat zin said...

nabilah : hurmm sng jerk nk bawtt..hiihi ok dh g mlwt dh apa kata hati....

cik toge: welcome...cba lerr mesty jdik pnyerr~

mulan syafiqah said...

saya sgt suka melihat blog anda kerana ayaq lioq saya asyik meleleh....
tp saya hanya suka makan TIDAK memasak...jd sia2 saja anda tuleh resepi kerna saya hanya mahu makanan yg sudah SIAP..!!

wanie mat zin said...

hahahhahahahahhahahah
wahi piqah!!ayat kamo sgt lawak dan saya berguling2 gelak...hahhahahhaha
ok kalo mcm tuh sila2 lah dtg ke blog sya untuk mkn...hihihihihi