you are lucky number~~

free counter

Saturday, 4 June 2011

crispy roll...


penah makan kudap-kudap nieh????
SEDAP~
nenek tataw nama betol dia apa...selalu dok panggil ''crispy roll" ja..
bahan-bahan nk buat dia pon senang gilo!!!
kalo mengadap benda nieh memang tak ingat dunia..
sambil study makan nieh la paling bes.. tgok2 buku dah comot...ahhaha
bonggek kann...

BAHAN-BAHAN
kulit popia (saiz yg besar pastuh potong 4 bhgian)
1 cawan nestum
1 cawan gula
3 sudubesar susu tepung
minyak untuk goreng

CARA_CARA

1.blender nestum dan gula sampai halus kemudian gaul sampai sebati..
ketepikan


2.gulung kulit popiaa **mcm gambar bwah ni**


3. gunting ikut citarasa masing-masing. Kalo nenek gunting serong-serong mcm gambar di bawah.


4. Boleh la start menggoreng jangan sampai hangit...heheh
**nenek goreng sambil berangan tuh la sebab hangit**


5. boleh la salutkan popia yang di goreng dengan nestum + gula yang di blend tadi..


HANGUSSSS!!!!**akibat byk sgt berangan**
tapi seyess sedap!!!!
JOM MAMAM.....nom..nom..nom

5 comments:

Zuwairi Aiman said...

Salam kunjungan... blog menarik, senang2 singgah la ke blog saya ;)

http://www.zuwairiaiman.com

NENEK SIHIR n WANIE said...

okeyhhhhh...=P

Anonymous said...

masa gulung tu tak perlu 'gam' ke?

Anonymous said...

kulit popia tak perlu `gam' ke?

NENEK SIHIR n WANIE said...

bole je x gam kan...kalo nk gam wanie letak air je..=))